8.2 Positieve affirmaties

Let’s get ENERGIEKER & SLANKER

Ik ben mooi van binnen en buiten.

Affirmaties zijn als het ware positieve gedachten.



Gedachten, we hebben ze de gehele dag door ons hoofd spoken.



En wat betreft de gedachten die we over ons zelf hebben, de zijn niet altijd even lief.



En dat is niet heel handig want:

 Alles wat jij jezelf word waarheid. 

Dat betekent dat wanneer jij ‘jezelf mooier vind als je x aantal kilo’s kwijt bent’ je dat net zo hard geloofd als dat jij ‘jezelf verteld dat je precies goed bent zoals je bent en jezelf prachtig vind’.



Door een positieve gedachte, of wel een affirmatie, te herhalen worden deze zinnen onderdeel van je onderbewustzijn en je overtuigingen.



Je kunt het dus zo zien dat positieve affirmaties je overtuigingen versterken. Je geeft jezelf als het ware een complimentje.

Knap lastig, I know the feeling.

Ze zullen je energie geven en je zult merken dat je positiever de dag door komt en positiever gaat denken in het algemeen.



Dus dan kan het wel lastig zijn om ‘jezelf complimentjes te geven’, het zal je enorm veel helpen bij het beeld dat je van jezelf hebt.

 Want jij verdient het om jezelf:
Mooi te vinden.

Slank te vinden.

Precies goed te vinden.

Sterk te vinden.


Want dat ben je.



Vertel het jezelf maar eens.



Hieronder deel ik een pdf waarin je verschillende affirmaties ziet staan. Daarnaast vind je er ook een hoop op Pinterest.

Wat heel belangrijk is: een affirmatie moet je voelen!



Je kunt niet een affirmatie uitkiezen waarbij je van binnen niets voelt. Doordat je hem niet voelt zal het geen nieuwe waarheid worden.

 Wanneer je een affirmatie pakt waarvan je merkt dat het eigenlijk niets met je doet hoe graag je dat ook zou willen dan bots je met je eigen overtuigingen. Gaat de nadruk juist liggen op dat wat er niet is. 

Dus kies een affirmatie die jou energie geeft, een die je krachtiger laat voelen.


Herhaling is key!


Hoe vaker je je affirmatie herhaalt hoe sneller deze waarheid word.



Zo kun je je affirmatie op het beginscherm van je telefoon zetten.

Ergens opschrijven en opplakken. (Zoals bijv. een post-it op je spiegel met de tekst ‘ik ben mooi en ben het waard’).

Een vast moment kiezen waarop je de affirmatie herhaalt. Bijvoorbeeld tijdens het tandenpoetsen en je kijkt in de spiegel.



Wat ik zelf daarnaast ook heel fijn vind is de app YAPP. 
Hierin kun je verschillende affirmaties zetten en instellen hoevaak je deze affirmatie als melding wil krijgen op je telefoon. Er verschijnt dan random op de dag een tekst.
Uit ervaring weet ik dat hij vaak precies op het juiste moment komt. 



Je kunt ook je app mapjes op je telefoon voorzien van een affirmaties. Een mapje met je bank apps kun je de naam geven ‘ik ben rijk’. Het mapje met gezondheidsapps geef je de naam ‘ik ben gezond’ noem het maar op.



Vind een manier dat werkt voor jou.



“Geluk begint niet met een relatie, werk, geld or whatever, geluk begint bij je gedachten en bij wat je iedere dag tegen jezelf zegt.”


Klik hier om wat affirmaties te downloaden

×
×

Winkelmand