Let’s get ENERGIEKER & SLANKER
Deze module beginnen we met JOU!
Als Gewichtsconsulent help ik mijn klanten om een nieuwe leefstijl aan te nemen en om dat te realiseren begin ik altijd bij de persoon zelf. Voor iedereen betekent een gezonde leefstijl namelijk iets anders. Daarom help ik je in deze module om jezelf nog beter te leren kennen zodat jij ervoor kunt zorgen dat jouw doel ook echt behaalt gaat worden en die nieuwe leefstijl echt bij jou past.
Middels de online omgeving ga ik je helpen om erachter te komen waar jij jezelf nog saboteert met betrekking tot afvallen. Je bent altijd zelf het knelpunt binnen je doel, want alles is een reflectie van je doet. Zet jij de stappen niet, dan behaal je je doel niet. Daarom is het belangrijk om heel bewust te zijn van je eigen gedrag en mindset.
Mindset
Afvallen is niet gewoon wat minder eten en meer bewegen. Als je wilt afvallen moet je gewoontes doorbreken, nieuwe gewoontes aanleren en het belangrijkste: je moet je mindset veranderen.
Laten we eerst beginnen bij wat een mindset nou precies is. Een mindset is een verzameling van al jouw overtuigingen en gedachten waardoor je op een bepaalde manier denkt.
Je mindset word gevormd door alle gebeurtenissen die je tot nu toe heb meegemaakt.Wanneer je in een minder fijne periode zit, je niet lekker in je vel zit, is bewust eten en voldoende bewegen vaak lastiger te realiseren.
Wanneer je bewust bezig bent met gezond eten en sporten, ben je beter opgewassen tegen die mindere periodes uit je leven.Verander je mindset, en creëer het leven dat jij graag wilt. Jij bent zelf in staat om de manier van denken te veranderen.
De grootste valkuil van mensen die gewicht willen verliezen, zijn de eigen (negatieve) gedachten.
Komt een van de onderstaande zinnetjes je bekend voor?
“zie je wel, ik kan dit niet”
“mensen vinden me saai als ik geen wijntje neem”
“pas als ik slank ben dan mag ik…”
Het is de saboteur in jezelf die je tegenhouden om je doelen te bereiken.
Je vertelt gewoonweg vaker over de momenten dat het niet lukte om een dieet te volgen. Alle andere dagen en keren dat het wel lukte, worden als vanzelfsprekend beschouwd. Wanneer we geloven dat we zelf onze mindset kunnen aanpassen, kunnen we richting geven aan onze resultaten.
Wat ik echt nog even wil benadrukken: Voel je niet schuldig!
Of het nou een paar intense weken van studeren zijn, een stressvolle dag op het werk of gewoon een zonnige dag waardoor jij jezelf met comfort food wilt verwennen, SO BE IT! We kunnen niet (en zouden het ook niet moeten willen) de baas zijn over elk moment van het leven. Jezelf schamen en schuldig voelen na een ‘slechte’ maaltijd, workout of week zorgt er alleen maar voor dat je je slecht voelt en daardoor ben je zelfs vatbaarder om het te herhalen. Dus geniet ervan met volle teugen en daarna ga je weer aan de slag met het maken van keuzes om jouw doelen te behalen. Ik heb het niet voor niets steeds over vallen en opstaan. That’s life!
Als laatste wil ik je nog wat mindset-tips mee geven:
– De eerste goede stap is om te kijken welke negatieve gewoontes je hebt en deze te herkennen. Verander deze gewoonte naar iets positiefs. Voorbeeld: vervang dat ongezonde tussendoortje voor iets gezonds dat je wel lekker vindt of pak de fiets naar het werk ipv de auto.
– Zorg dat je goed voor ogen hebt wat jouw doel is. Wat is jouw motivatie?
– Doe het voor jezelf, niet voor een ander!
– Accepteer je fouten. Bij succesvol afvallen gaat het er niet om of je ‘de fout ingaat’ en eens te veel eet. Van belangijker is dat je stilstaat bij de vraag waarom dit gebeurt en wat je de volgende keer anders zou kunnen doen. Een dag is niet helemaal ‘verloren’ na een lekkere- trek uitspatting. Alleen dat moment ging even mis. Je kunt je gezonde gedrag meteen weer oppakken
– STOP met zeggen dat je het niet kan. Als jij erin gelooft dat je jou doel kunt behalen, dan lukt het je ook!
– Het nemen van een paar minuten per dag om na te denken over je doelen helpt je dagelijks om op het goede spoor te blijven. Het zal je aanmoedigen om bewust dingen te doen die je een goed gevoel geven.
– Door op te schrijven hoe gezond je hebt gegeten en hoe je training is gegaan, zul je ontdekken wat jou gedurende de dag de meeste energie geeft. Zo vind je je sleutel tot succes.
Dan word het nu tijd om naar de eerste oefeningen te gaan. Klik hieronder om de oefeningen van deze module te downloaden