Let’s get ENERGIEKER & SLANKER
Visualiseren klinkt altijd een beetje zweverig en spiritueel. Zo dacht ik vroeger ook. Maar geloof me als ik zeg dat, als je het op de juiste manier inzet, het mega waardevol is.
Visualisatie is het vertalen van een gedachte naar een beeld, een uitdrukkingsvorm. Dat is dat je alles kunt bereiken als je er continu de juiste positieve aandacht aan geeft.
De kracht van visualiseren helpt je om je doel – hoe klein ook – te realiseren.
Als je visualisatie op de juiste manier toepast, gaat er echt een deur voor je open. Op positief vlak bedoel ik dan. Een hele hoop grote wereldleiders zweren dan ook bij visualiseren.
Daarom wil ik jou ook laten inzien dat visualisatie ontzettend interessant is. Enkel moet je het wel op de juiste manier toepassen.
Wil je t kilo’s verliezen? Visualiseer dan niet hoe je druk bezig bent met kilo’s te verliezen of dat het misschien niet zal lukken.
Waarom wil je niet op deze manier visualiseren? Simpelweg omdat je krijgt waar je aan denkt. Visualiseer juist jouw afgeslankte lichaam.
Gebruik de juiste woorden:
Niet: ik wil 10 kilo afvallen. Het universum geeft wat je vraagt: je wilt en dus zal het voor het universum ook willen blijven.
Kies voor: Ik ben dankbaar voor mijn slanke lichaam (… jouw doel. Denk hierbij aan de brief die jij aan jezelf geschreven hebt).
Hierop zal het universum actie ondernemen.
Ga helemaal op in het moment zodat je hersens denken dat het zichzelf al heeft gemanifesteerd.
Door met positieve emoties te visualiseren zul je ook merken dat je gedurende de dag vele malen positiever in het leven staat. Dat klinkt misschien zweverig, maar probeer het voor jezelf uit en ervaar wat de invloed is van visualiseren met de juiste emoties.
Oefening: Omdat je ideale leven zich niet van de een op andere dag kan ontwikkelen, wil ik je uitdagen om de aankomende 30 dagen elke dag 5 minuutjes tijd vrij te maken om jou doel en ideale leven te visualiseren en stil te staan bij jou doel en wat je ervoor moet doen om dit te bereiken. Ik vind het zelf prettig om dit ‘s avonds in bed te doen. Meestal bedenk ik 3 dingen waarvoor ik dankbaar ben om vervolgens over te gaan naar mijn doel en deze helemaal te voelen. Zo val ik met een grote glimlach in slaap.